MediaWatch

TV 2 brød reklameregler

TV 2 må højst sende 12 minutter reklame på en time, men under EM overskred TV 2 grænsen, skriver Jyllands-Posten

TV3s informationschef Niels Jørgen Langkilde har regnet på Gallups oplysninger, og han får et facit, der fortæller, at TV 2 har tjent mindst fire millioner kroner ved at drible for mange reklamer ind i de danske stuer.

Langkilde finder det rystende, at TV 2 begår ulovligheder for at kunne klare sig i konkurrencen.

TvDanmarks direktør Jesper Sehested Lund indrettede for godt et halvt år siden TV 2 til Konkurrencestyrelsen, fordi han mener, at stationen udnytter sin position og tilbyder annoncører for lukrative marginalrabatter. Men nu fortsætter TV 2 alligevel sine uacceptable fremgangsmåder, og det finder Jesper Sehested Lund stærkt forkasteligt.

TV 2s informationschef Lasse Bjerre kender ingen konkrete tal, men forklarer, at reklamesalget har været større end normalt for denne årstid, hvilket har betydet mange fyldte blokke, og det er ifølge Lasse Bjerre baggrunden for, at TV 2 har overskredet. Lasse Bjerre understreger, at TV 2 er meget opmærksom på ikke at bryde reklamereglerne.

Brian Mikkelsen fra de konservatve beklager situationen med, at TV 2 har nogle privilegier, og dem bør man leve op til ved at holde sig på dydens smalle sti. Det kan ikke nytte, at man bøjer reglerne efter forgodtbefindende.

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs