MediaWatch

TV 2 brød reklameregler

TV 2 må højst sende 12 minutter reklame på en time, men under EM overskred TV 2 grænsen, skriver Jyllands-Posten

TV3s informationschef Niels Jørgen Langkilde har regnet på Gallups oplysninger, og han får et facit, der fortæller, at TV 2 har tjent mindst fire millioner kroner ved at drible for mange reklamer ind i de danske stuer.

Langkilde finder det rystende, at TV 2 begår ulovligheder for at kunne klare sig i konkurrencen.

TvDanmarks direktør Jesper Sehested Lund indrettede for godt et halvt år siden TV 2 til Konkurrencestyrelsen, fordi han mener, at stationen udnytter sin position og tilbyder annoncører for lukrative marginalrabatter. Men nu fortsætter TV 2 alligevel sine uacceptable fremgangsmåder, og det finder Jesper Sehested Lund stærkt forkasteligt.

TV 2s informationschef Lasse Bjerre kender ingen konkrete tal, men forklarer, at reklamesalget har været større end normalt for denne årstid, hvilket har betydet mange fyldte blokke, og det er ifølge Lasse Bjerre baggrunden for, at TV 2 har overskredet. Lasse Bjerre understreger, at TV 2 er meget opmærksom på ikke at bryde reklamereglerne.

Brian Mikkelsen fra de konservatve beklager situationen med, at TV 2 har nogle privilegier, og dem bør man leve op til ved at holde sig på dydens smalle sti. Det kan ikke nytte, at man bøjer reglerne efter forgodtbefindende.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs