MediaWatch

TV 2 øger programindkøb i 2001

Det danske produktionsmiljø har i år lidt under et fald i TV 2s indkøbet af danske programmer på 15 millioner kroner, blandt andet som følge af store sportsbegivenheder og besparelse på grund af nedgangen i reklamesalget.

TV 2 har tænkt sig at bruge et rekordstort beløb på danske programmer til næste år, oplyser programchef Bo Damgaard fra TV 2 Danmark til Berlingske Tidende. Det skyldes blandt andet et forbedret reklamesalg, første halvårs seersucces og den nye kanal, TV 2 Zulu.

TV 2 indkøb af eksternt producerede programmer udgjorde i 1993 168 millioner kroner. I 1998 var det steget til 346 millioner, og efter et fald i 1999 stiger det så i år til 350 millioner kroner.

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs