MediaWatch

TV 2 øger programindkøb i 2001

Det danske produktionsmiljø har i år lidt under et fald i TV 2s indkøbet af danske programmer på 15 millioner kroner, blandt andet som følge af store sportsbegivenheder og besparelse på grund af nedgangen i reklamesalget.

TV 2 har tænkt sig at bruge et rekordstort beløb på danske programmer til næste år, oplyser programchef Bo Damgaard fra TV 2 Danmark til Berlingske Tidende. Det skyldes blandt andet et forbedret reklamesalg, første halvårs seersucces og den nye kanal, TV 2 Zulu.

TV 2 indkøb af eksternt producerede programmer udgjorde i 1993 168 millioner kroner. I 1998 var det steget til 346 millioner, og efter et fald i 1999 stiger det så i år til 350 millioner kroner.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs