MediaWatch

IBM investerer milliarder i web-platform

IBM’s strategi for den nye WebSphere Software Platform omfatter alene i år investeringer for 1 milliard dollar, og i den anledning ansættes over 1.000 nye udviklingsfolk og salgskonsulenter. Investeringsplanen omfatter desuden nye tiltag på partnerområdet, hvor målet er at opbygge en styrke på 5 millioner professionelle IT-folk hos IBM’s business partnere.

Ifølge analyseinstituttet Giga Information Group vil det globale marked for internet-middleware udgøre 585 millioner dollar i 1999 stigende til 1,6 milliarder i år og 9 milliarder dollar i 2003. Heraf forventes IBM’s markedsandel ved udgangen af i år at blive 24 procent, svarende til en vækst på 50 procent siden 1999.

WebSphere platformen udgør et komplet sæt af integrerede teknologier, der dækker alle faser af udviklingen hen imod e-business. Kunderne behøver ikke længere søge efter de enkelte komponenter og døje med at opbygge deres egne løsninger, for WebSphere omfatter alt den software, som virksomheder skal bruge til at opbygge og drive e-business løsninger, der integrerer deres interne systemer med Internet og forbinder dem med leverandører, kunder, partnere og nye business-to-business elektroniske markedspladser.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs