MediaWatch

Kopiering fremmer musikbranchen

DRs radiodirektør Leif Lønsmann, hilser lovliggørelsen af digital kopiering velkommen, og mener at kombinationen af digital radio, musik og Internet betyder helt nye muligheder for radiomediet.

"Flere og flere danskere hører musik på internettet, og også radiolytningen på nettet er stigende. Leif Lønsmann tror ikke, at lytningen til radio eller musik på internettet vil formindske CD-salget.

"Vi og pladebranchen har længe vidst, at det fremmer salget at blive spillet i radioen, også selvom det altid har været muligt at kopiere musik direkte fra radioen. Det samme gælder for internettet. De amerikanske netradioers sammenslutning, DiMA, har spurgt lytterne, hvordan netlytningen påvirkede deres pladekøb. 60% sagde, at de jævnligt købte plader og CDer som de først havde hørt eller downloadet fra netradioerne."

DR planlægger at lægge alle sine radiokanaler ud på internettet.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs