MediaWatch

For dårlige til kundeservice

Analogic har for callcenteret Proffices testet 316 danske kkonsumentvare-virksomheders respons på en simpel forespørgsel fremsendt per e-mail, og derudfra konkluderet, at virksomhederne sjofler sine kunder, skriver Berlingske Tidende.

Ifølge undersøgelsen var virksomhederne alt for langsomme til at besvare forspørgslen, der drejede sig om at få tilsendt et årsregnskab og at få oplyst telefonnummeret på kundeservice. Kun 21 procent svarede indenfor 2 timer, 14 procent svarede indenfor et døgn, 9 procent indenfor to døgn, og de resterende 48 procent svarede slet ikke.

Ifølge direktør Per John Jensen fra Proffice svarer den manglende respons på forespørgslerne til at virksomhederne ikke gider tage telefonen og besvarer kundernes forespørgsler.

En kvalitativ analyse af virksomhedernes hjemmesider viser tilsvarende, at virksomhederne er for dårlige til at give fyldige oplysninger som svarer til kundernes behov.

Mere fra MediaWatch

Heartbeats udpeger ny ledelse efter Le Gammeltofts exit

Adm. direktør og stifter af Heartbeats forlod medieselskabet i sidste uge. Finansdirektør i Aller Media bliver midlertidig direktør i selskabet, mens Heartbeats’ chefredaktør, vicedirektør og kommerciel direktør skal stå for at videreudvikle mediebrandet.

Medieklummen: Det smalle forlig er en plet på en ny ministers cv

Moderniseringen af Public Service Puljen og lukning af 24syv vil give et ”klatvist støttecirkus”, og kulturbidraget skulle have været klappet af med OECD, inden det blev en del af aftalen. Ugens klummeskribent kalder den nye medieaftale en plet på Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensens cv.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs