MediaWatch

Microsoft vil fokusere på net-strategi

Microsoft’s nye strategi betyder blandt andet at alle produkter fremover vil blive markedsført under fællesnavnet Microsoft.NET, og der vil blive sat fokus på service via Internettet, skriver Computerworld. Software-gigantens nye strategiplaner blev offentliggjort i går af bestyrelsesformand Bill Gates, på den internationale pressekonference Forum 2000 i Seattle.

I fremtiden vil alle Microsoft’s dot-net produkter blive tilgængelig på Internettet, hvor de vil være ombrudt i mindre enheder, så brugerne kan sammensætte lige netop den software-kombination, som passer til den enkeltes individuelle behov.

Microsoft vil også ændre prisstrategi for sine software-produkter, så brugerne i stedet for at betale licens kommer til at betale en abonnementspris.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs