MediaWatch

Microsoft vil fokusere på net-strategi

Microsoft’s nye strategi betyder blandt andet at alle produkter fremover vil blive markedsført under fællesnavnet Microsoft.NET, og der vil blive sat fokus på service via Internettet, skriver Computerworld. Software-gigantens nye strategiplaner blev offentliggjort i går af bestyrelsesformand Bill Gates, på den internationale pressekonference Forum 2000 i Seattle.

I fremtiden vil alle Microsoft’s dot-net produkter blive tilgængelig på Internettet, hvor de vil være ombrudt i mindre enheder, så brugerne kan sammensætte lige netop den software-kombination, som passer til den enkeltes individuelle behov.

Microsoft vil også ændre prisstrategi for sine software-produkter, så brugerne i stedet for at betale licens kommer til at betale en abonnementspris.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs