I redegørelsen dokumenteres det, at DR har fastholdt et bredt udbud af public service-tilbud til seere, lyttere og brugere af nettet.
Danskerne bruger mere tid på DR TV i aftentiden (kl. 17-24) end på nogen anden tv-stations programmer. DR TV betjener for første gang siden 1992 flere forskellige seere (86 pct. af befolkningen i løbet af ugen), end nogen anden station gør.
Det bekræfter, at DR TVs mål er nået, nemlig at give den stor mangfoldighed i aftentiden med oplysende og underholdende programmer. Alene DR 2 ses af over 1 mio. seere hver uge. Forbruget af DR Onlines mange tilbud er fordoblet på kun et år.
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.