MediaWatch

DR1-2 samler hele Danmark

I redegørelsen dokumenteres det, at DR har fastholdt et bredt udbud af public service-tilbud til seere, lyttere og brugere af nettet.

Danskerne bruger mere tid på DR TV i aftentiden (kl. 17-24) end på nogen anden tv-stations programmer. DR TV betjener for første gang siden 1992 flere forskellige seere (86 pct. af befolkningen i løbet af ugen), end nogen anden station gør.

Det bekræfter, at DR TVs mål er nået, nemlig at give den stor mangfoldighed i aftentiden med oplysende og underholdende programmer. Alene DR 2 ses af over 1 mio. seere hver uge. Forbruget af DR Onlines mange tilbud er fordoblet på kun et år.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs