MediaWatch

DR1-2 samler hele Danmark

I redegørelsen dokumenteres det, at DR har fastholdt et bredt udbud af public service-tilbud til seere, lyttere og brugere af nettet.

Danskerne bruger mere tid på DR TV i aftentiden (kl. 17-24) end på nogen anden tv-stations programmer. DR TV betjener for første gang siden 1992 flere forskellige seere (86 pct. af befolkningen i løbet af ugen), end nogen anden station gør.

Det bekræfter, at DR TVs mål er nået, nemlig at give den stor mangfoldighed i aftentiden med oplysende og underholdende programmer. Alene DR 2 ses af over 1 mio. seere hver uge. Forbruget af DR Onlines mange tilbud er fordoblet på kun et år.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs