MediaWatch

Sony vil lave flere mobiltelefoner

I dag sidder Sony på godt et par procent af verdensmarkedet, og det tal vil man fra slutningen af denne måned gå efter at tidoble, oplyser CEO Kunitake Ando fra Sony ifølge CNN.

Ando siger videre, at selskabets satsning skal ses som en logisk konsekvens af, at det alt andet lige vil være nemmere at hæve andelen på det beskedne mobilmarked fremfor det solide audio-visuelle marked, hvor Sony i øjeblikket har en andel på over 20 procent. Man forventer dog, at der naturligvis er tale om en langsigtet strategi ,og at det følgelig vil tage tid at opnå det ønskede resultat.

Sony vil skabe fremgangen på baggrund af en innovativ produktlinie, der dels tager udgangspunkt i sammensmeltningen af dets eksisterende og nye produkter, for eksempel en mobiltelefon med Memory Stick og stereoteknik fra selskabets walkman, og dels ved at skabe lettere adgang mellem mobiltelefonen og udbuddet på Internettet.

Hvad angår det mobile Internet, så vil Sony især lægge vægt på bredbåndsteknologi, hvor et muligt samarbejde med Microsoft kan komme på tale.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs