MediaWatch

Opkøbsbølgen vil komme igen

Krisen på teknologibørserne har reduceret antallet af opkøb og fusioner, men det er kun et midlertidigt fænomen, viser en undersøgelse fra konsulentfirmaet McKinsey & Co., skriver digi.no.

Mange virksomheder har udsat opkøb og fusioner på grund af den ustabile udvikling i virksomhedernes aktiekurser, fordi ustabile aktiekurser gør det vanskeligt at fastsætte handelspriserne, og når handlerne ofte afvikles gennem aktiebytte, lammes udviklingen.

Ifølge McKinsey’s undersøgelse er antallet af opkøb og fusioner stagneret dramatisk siden april. Men viljen og evnen til strategiske opkøb er stadigvæk til stede. Det vil også fremover være vigtigt for Internet-firmaerne at ekspandere geografisk og få fat i så mange kunder som muligt, og for de firmaer, som ikke bukker under for krisen, vil det også fremover være nødvendigt med strategiske opkøb, for at forfølge disse mål effektivt.

Mere fra MediaWatch

Heartbeats udpeger ny ledelse efter Le Gammeltofts exit

Adm. direktør og stifter af Heartbeats forlod medieselskabet i sidste uge. Finansdirektør i Aller Media bliver midlertidig direktør i selskabet, mens Heartbeats’ chefredaktør, vicedirektør og kommerciel direktør skal stå for at videreudvikle mediebrandet.

Medieklummen: Det smalle forlig er en plet på en ny ministers cv

Moderniseringen af Public Service Puljen og lukning af 24syv vil give et ”klatvist støttecirkus”, og kulturbidraget skulle have været klappet af med OECD, inden det blev en del af aftalen. Ugens klummeskribent kalder den nye medieaftale en plet på Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensens cv.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs