MediaWatch

World Online indtager Norge

Efter Danmark har World Online nu sat kursen mod de nordiske naboer. I første omgang gælder det Norge, hvor selskabet med en aggressiv reklamekampagne vil satse på at få en stor del af de norske Internetkunder, skriver Digi.no.

Finansieringen skal komme fra den meget omdiskuterede børsintroduktion i foråret, der ifølge World Online har indbragt i omegnen af 20 milliarder kroner.

Chefen for World Onlines danske afdeling Svend Erik Jensen, som samtidig skal varetage den tilsvarende stilling i Norge, udtaler overfor Digi.no, at den primære målsætningen vil være at tilbyde konkurrencedygtige tjenester af høj kvalitet.

Produktchef Peter Randall fra World Onlines hollandske moderselskab mener ikke at det spinkle befolkningsgrundlag (ca. 4,5 mill) er nogen hindring for at etablere endnu en udbyder på markedet, og henviser i den forbindelse til Storbrittanien, der i dag huser flere end 500 Internet-operatører.

Randall udtaler envidere, at Norge har taget avancerede tekniske tjenester til sig, og at dette alene gør markedet interessant for selskabet.

World Online er nærmest på rekordtid vokset fra ingenting til at være en af de største Internetudbydere i Europa med selskaber i 15 forskellige lande og et samlet kundegrundlag på knap 2,2 millioner.

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Seneste nyt

Se flere jobs