MediaWatch

Ny nicheportal til ældrer

De to investorer har tænkt sig at bruge 20-50 millioner kroner over de næste to til tre år på at markedsføre den nye portal, som kommer til at gå under navnet serriorinfo.dk. Forventningen er at seniorportalen vil kunne generere 50-75 millioner kroner om året til at starte med, skriver Børsen.

Direktør Jørgen Vesta, der er initiativtager til portalen tror på at der ligger et gigantisk marked indenfor den ældre brugergruppe på Internettet. En analyse, som Vesta selv har gennemført, viser at over halvdelen af de ældre allerede er på Internettet.

Strategien er at seniorportalen skal bygges op omkring netværkstanken. Målsætningen er at nå 150.000 aktive medlemmer indenfor de første ni måneder og 500.000 efter 18 måneder.

Pensionsselskabet PFA, forsikringsselskabet ALKA og rejseforsikringsselskabet IHI har allerede meldt sig som sponsorer til seniorinfo.dk.

Mere fra MediaWatch

TV 2 afviser blankt kritik fra Danske Filminstruktører om svigt af dansk film

Dansk Film bliver ikke ladt i stikken af tv-stationerne efter deres filmforpligtelse er afskaffet, siger TV 2's fiktionschef, der går i rette med Danske Filminstruktørers kritik af bl.a. mindre og manglende risikovillig støtte fra DR og TV 2 til dansk film. Samlet er pengene til dansk film ikke blevet mindre, siger hun.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kristeligt Dagblads mangeårige chefredaktør takker af, Radio- og tv-nævnet undrer sig over Radio4's lyttertal, og JP/Politikens Hus har offentliggjort bedste regnskab i årevis. Hop med på denne uges catch-up med de vigtigste historier i ugen, der er gået.

Medier nyder godt af nedlagt strejkekasse

JP/Politikens Hus skal have modtaget et tocifret millionbeløb fra Danske Mediers kasse, der blev nedlagt i 2021, da arbejdsgiverforeningen blev en del af Dansk Erhverv.

Seneste nyt

Se flere jobs