MediaWatch

Ny nicheportal til ældrer

De to investorer har tænkt sig at bruge 20-50 millioner kroner over de næste to til tre år på at markedsføre den nye portal, som kommer til at gå under navnet serriorinfo.dk. Forventningen er at seniorportalen vil kunne generere 50-75 millioner kroner om året til at starte med, skriver Børsen.

Direktør Jørgen Vesta, der er initiativtager til portalen tror på at der ligger et gigantisk marked indenfor den ældre brugergruppe på Internettet. En analyse, som Vesta selv har gennemført, viser at over halvdelen af de ældre allerede er på Internettet.

Strategien er at seniorportalen skal bygges op omkring netværkstanken. Målsætningen er at nå 150.000 aktive medlemmer indenfor de første ni måneder og 500.000 efter 18 måneder.

Pensionsselskabet PFA, forsikringsselskabet ALKA og rejseforsikringsselskabet IHI har allerede meldt sig som sponsorer til seniorinfo.dk.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs