Det får de penge for. Over 20.000 danskere har tilmeldt sig databasen, skriver Jyllandsposten.
NoSPAMemail står bag en e-marketing kanal under konceptet "permission marketing", som bygger på, at forbrugeren skal give tilladelse, før en virksomhed kan sende elektroniske reklamer til vedkommende. Og det kan man oven i købet tjene penge på.
Det kræver, at man melder sig til NoSPAMemails database. Man udfylder et spørgeskema, som skal sikre, at forbrugeren kun modtager relevante reklamer, som de har vist interesse for. Reklamen ankommer til forbrugeren via e-mail med et web-link til annoncøren, og hver gang forbrugeren klikker på linket, modtager personen to-fem kroner, som sættes ind på en konto til senere udbetaling.
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.