MediaWatch

Jubii er presset af salgsaftaler

Da Jubii underskrev købsaftalen med Spray forventede man, at det svenske selskab ville gå på børsen i løbet af april. maj eller juni. Det er ikke sket, og børsintroduktionen er udsat på ubestemt tid

Hvis Spray ikke går på børsen inden nytår, har Jubii ingen skriftlig aftale længere, udtaler Jubii’s marketingchef Martin Thorborg overfor Jyllands Posten. Og Spray har gode grunde til at trække sig ud af aftalen. Hvis Spray går på børsen til en lav kurs, betyder aftalen med Jubii, at det danske selskab kommer til at eje en langt større andel af Spray, fordi handlen er aftalt i kroner og ører.

Jubii er samtidig med problemerne med Spray presset af handlen med det britiske auktionshus på Internettet, QXL. Jubii solgte tidligere sin auktionsdel til QXL mod en aktiepost i det engelske auktionshus, men nu har den del af aktieposten, som Jubii endnu ikke har måttet afhænde, mistet mere en fire femtedele af sin værdi.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs