MediaWatch

Jubii er presset af salgsaftaler

Da Jubii underskrev købsaftalen med Spray forventede man, at det svenske selskab ville gå på børsen i løbet af april. maj eller juni. Det er ikke sket, og børsintroduktionen er udsat på ubestemt tid

Hvis Spray ikke går på børsen inden nytår, har Jubii ingen skriftlig aftale længere, udtaler Jubii’s marketingchef Martin Thorborg overfor Jyllands Posten. Og Spray har gode grunde til at trække sig ud af aftalen. Hvis Spray går på børsen til en lav kurs, betyder aftalen med Jubii, at det danske selskab kommer til at eje en langt større andel af Spray, fordi handlen er aftalt i kroner og ører.

Jubii er samtidig med problemerne med Spray presset af handlen med det britiske auktionshus på Internettet, QXL. Jubii solgte tidligere sin auktionsdel til QXL mod en aktiepost i det engelske auktionshus, men nu har den del af aktieposten, som Jubii endnu ikke har måttet afhænde, mistet mere en fire femtedele af sin værdi.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs