MediaWatch

Filmverden satser digitalt

I Cannes har der aldrig tidligere været set så mange internet-baserede filmselskaber, digitale filmprojekter og film-websites som i år, skriver Berlingske Tidende.

DVD-mediet boomer i Europa, hvilket blev understreget, da Sony og Warner Home Video lancerede et nyt fælles fremstød rettet mod et eksplosivt voksende marked, og præsenterede nye produkter.

Warners vicepræsident Ron Sanders fortalte til Berlingske Tidende, at Warner - i DVD-mediets andet år i Europa - forventer at sælge 100 millioner DVD-film i løbet af i år. Mens Sony på hardware-siden kan glæde sig over, at man indtil videre i år 2000 har solgt fire gange så mange DVD-afspillere som i første kvartal af 1999.

Sonys og Warners markedsundersøgelser viser, at Skandinavien er et af de områder, hvor der er størst vækst. Her har 3,7 pct. af indbyggerne købt en DVD-maskine indtil videre.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs