MediaWatch

Et godt rygte er guld værd

Det konkluderer en undersøgelse fra analysevirksomheden Zapera.com. Erfaringer fra venner, familie og kolleger er de vigtigste input, når danske Internetbrugere skal finde frem til nye websteder.

Undersøgelsen af Zapera.com er baseret på 1542 brugere af internettet. Øverest på listen er venner (47,1 pct.), familie (17,3 pct) og kollegaer (30,7) som tilsammen er den vigtigste kilde til inspiration.

"Det er ikke overraskende. Personlige erfaringer har stor betydning for en måde at handle på, som er under etablering. Anbefalinger fra venner, kollegaer og familie giver et sted troværdig, og det er guld værd for nye websteder, siger erhvervsforsker Mogens Bjerre, Institut for afsætningsøkonomi på Handelshøjskolen i København til Erhvervsbladet

Udover personlige anbefalinger er der søgning online via søgemakeiner og links, der henviser folk til nye steder.

Mere fra MediaWatch

DR og TV 2 slår sig sammen om partilederdebat

De to public service-stationer har besluttet at samsende én relativt lang debat mellem de mange politiske partiledere frem for at skulle lave en hver. Beslutningen handler bl.a. om logistik, lyder det.

Med ny rabatordning vil Politiken nå de unge

Den klassiske Politiken-læser er allerede dækket ind med Politiken Plus-rabatordningen, lyder det fra forretningsudvikleren bag nyt alternativ. Formålet bag Minus-løsningen er en kombination af kundepleje og -fastholdelse.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs