MediaWatch

Et godt rygte er guld værd

Det konkluderer en undersøgelse fra analysevirksomheden Zapera.com. Erfaringer fra venner, familie og kolleger er de vigtigste input, når danske Internetbrugere skal finde frem til nye websteder.

Undersøgelsen af Zapera.com er baseret på 1542 brugere af internettet. Øverest på listen er venner (47,1 pct.), familie (17,3 pct) og kollegaer (30,7) som tilsammen er den vigtigste kilde til inspiration.

"Det er ikke overraskende. Personlige erfaringer har stor betydning for en måde at handle på, som er under etablering. Anbefalinger fra venner, kollegaer og familie giver et sted troværdig, og det er guld værd for nye websteder, siger erhvervsforsker Mogens Bjerre, Institut for afsætningsøkonomi på Handelshøjskolen i København til Erhvervsbladet

Udover personlige anbefalinger er der søgning online via søgemakeiner og links, der henviser folk til nye steder.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs