MediaWatch

Stabilt radiomarked

Den seneste lyttermåling viser, at danskere i gennemsnit lytter til radio i lidt over 23 timer om ugen, hvilket er uændret i forhold til samme kvartal sidste år.

Danmarks Radio holder fast I en share på for 67 procent af lytningen, mens andre stationer tager 33 procent. Det er nogenlunde det samme forhold som sidste år. Gallup måler lyttertal baseret på 6106 personer, der hver omhyggeligt har noteret al deres radiolytning ned i en uge. De såkaldte dagbogsundersøgelser registrerer både hvor meget tid, folk lyttede, og til hvilke stationer.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs