MediaWatch

SBS vil være bedst på nettet

SBS vil skabe sammenhæng mellem nettet og sine TV-kanaler, som TV3 i Sverige allerede har taget hul på med den nye serie Baren, der kører på skærmen og på nettet, skriver Resumé. Filosofien er at rettighederne til underholdning kan udsendes på mange måder.

Sker det bare på TV, er potentialet primært annonceindtægter. Gennem fusionen med UPC har SBS adgang til abonnementsindtægter, e- handel, f.eks. via Bidlet, og meget andet. Sloan tror ikke, at SBS-kanalerne kan overhale konkurrenterne som TV3, TV4 og TV 2 i den gammeldags TV-konkurrence, men på nettet er konkurrencevilkårene mere ens.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Seneste nyt

Se flere jobs