MediaWatch

Nyhedsbreve på mail overset medie

Jubii er Danmarks mest besøgte website, som udgiver 22 forskellige nyhedsbreve, der sendes ud til lige under en kvart million danskere. Men Jubii har svært ved at få fyldt nyhedsbrevene med annoncer. Virksomheden vurderer, at ni ud af ti af udgivelserne bliver sendt ud uden en sponsor.

En banner-reklame har typisk en klikprocent på op til tre procent, men nyhedsbreve fører generelt over tre pct. af læserne videre, oplyser Jubii til Erhvervsbladet.

Man har set eksempler, at responsprocenten kan nå over 15 til en pris, der ofte er langt billigere, end hvis man ville opnå den samme eksponering via banner-reklamer. Martin Thorborg mener, at problemet er, at reklamebranchen primært tænker visuelt.

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs