MediaWatch

Udsigt til dansk e-mærke

En dansk e-mærkningsordning har til formål, at få forbrugerne til at føle sig mere trygge ved at handle ind over Internettet. Det danske samarbejde om udviklingen af mærket består blandt andet af Forbrugerrådet, Dask Handel & Service og Foreningen af Dansk Internethandel (FDIH), skriver Jyllands Posten.

Sammen vil de udpege en bestyrelse til den selvstændige erhvervsdrivende fond, som skal udstede og efterkontrollere ordningen. Virksomheder, som ønsker at pryde sig med e-mærket skal overholde en række strege krav til virksomhedernes forretningsorden, registrering og opbevaring af personoplysninger og lignende.

Ordningen har været undervejs siden marts 1999. Siden da har parterne bag ordningen været ude med en række løfter om introduktionen af e-mærket, og nu vil Lars Christensen fra Forbrugerrådet ikke længere fremsætte løfter herom, dog gætter han på, at ordningen vil være klar inden sommerferien i år.

Læs mere om e-mærkningsordninger i nyhedsbrevet iNetWatch nummer 17

Mere fra MediaWatch

Koda opponerer mod ny musikpolitik i DR

Nye retningslinjer i DR betyder, at kommercielt udgivet musik som udgangspunkt ikke længere skal bruges i programmer. Men public service-stationen bør have fokus på andet end katalog-musikken, mener Kodas adm. direktør.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs