MediaWatch

Avissammenslutning om ny Internet metropol

Metropol Online er en videreførsel af et tidligere Berlingske Online med 4S aviserne, de tre stiftstidender og Jydske Vestkysten som partnere, skriver Børsen. Ved at stå sammen regner aviserne med at opnå en større gennemslagskraft i den digitale verden, og det vil man udnytte til at udvikle brugerrettede indholdstjenester i forlængelse af eksisterende aktiviteter.

Hensigten er at slå ind på stort set alle relevante indsatsområder, men fokus vil være koncentreret på de tre kerneområder: nyheder, rubrikannonceprodukter og byguides.

Metropol Online administrerer allerede en lang række kendte Websites indenfor kerneområderne, som for eksempel aok.dk, berlingske.dk og cnn.dk. Desuden pusler man med planer om at sende radio og TV over Internettet, nu hvor det ser ud til, at man ikke vil få del i nogle af de to ledige radiokanaler.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs