MediaWatch

AltaVista angriber i Europa

Internetportalen og søgemaskinen AltaVista er et af de stærkeste internationale varemærker på Internettet. Lanceringen i Danmark kommer til at betyde en væsentlig forøgelse af konkurrencen om de danske netsurferes tidsforbrug på Internettet og annoncørernes reklamebudgetter for portaler som Jubii og Yahoo. AltaVista er den tredne mest besøgte e-commerce site i USA og har lokale afdelinger i blandt andet Sverige, England og Tyskland.

AltaVista planlægger at introducere den nye site i Danmark i indeværende år, og er i øjeblikket i gang med at rekruttere medarbejdere, oplyser marketing manager Anne-Marie Hovstadius fra AltaVista Nordic overfor Børsen. AltaVista forventer at lade sig børsnotere på Nasdaq indenfor en måned.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs