MediaWatch

AltaVista angriber i Europa

Internetportalen og søgemaskinen AltaVista er et af de stærkeste internationale varemærker på Internettet. Lanceringen i Danmark kommer til at betyde en væsentlig forøgelse af konkurrencen om de danske netsurferes tidsforbrug på Internettet og annoncørernes reklamebudgetter for portaler som Jubii og Yahoo. AltaVista er den tredne mest besøgte e-commerce site i USA og har lokale afdelinger i blandt andet Sverige, England og Tyskland.

AltaVista planlægger at introducere den nye site i Danmark i indeværende år, og er i øjeblikket i gang med at rekruttere medarbejdere, oplyser marketing manager Anne-Marie Hovstadius fra AltaVista Nordic overfor Børsen. AltaVista forventer at lade sig børsnotere på Nasdaq indenfor en måned.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs