MediaWatch

Unge foretrækker de kommercielle

Det er blandt andet et af de konklusioner som kan udledes af en ny undersøgelse fra mediabureauet Carat Danmark, hvoraf det fremgår at unge har præferencer for andre medier end de voksne, skriver Politiken.

Den del af undersøgelsen, som vedrører danskernes TV-forbrug, viser, at over halvdelen af de unge har enten TV3/3+ eller TvDanmark som deres ynglingskanal. Kun hver ottende af de unge har Danmarks Radio eller TV 2 som deres ynglingskanal, hvorimod to tredjedele af de voksne foretrækker netop de to kanaler.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs