MediaWatch

e-Danmark skal være verdenskendt

Mærsk Datas strategi, som skal sætte Danmark på verdenskortet, går ud på at opkøbe virksomheder som komplementerer hinanden på en sådan måde, at de udgør en samlet helhed, udtaler Kenn Herskind fra Mærsk Data til Jyllands Posten. Og det vil man allerede i år gå i gang med at realisere ved at købe 5-10 Internetvirksomheder.

Herskind er netop blevet ansat til at udvikle en e-commerce afdeling i Mærsk Data, og han mener, at virksomheden har store fordele i forhold til konkurrenterne på markedet i form af et stærkt varemærke fra tilhørsforholdet til A.P. Møller Gruppen og en solid pengekasse.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs