MediaWatch

e-Danmark skal være verdenskendt

Mærsk Datas strategi, som skal sætte Danmark på verdenskortet, går ud på at opkøbe virksomheder som komplementerer hinanden på en sådan måde, at de udgør en samlet helhed, udtaler Kenn Herskind fra Mærsk Data til Jyllands Posten. Og det vil man allerede i år gå i gang med at realisere ved at købe 5-10 Internetvirksomheder.

Herskind er netop blevet ansat til at udvikle en e-commerce afdeling i Mærsk Data, og han mener, at virksomheden har store fordele i forhold til konkurrenterne på markedet i form af et stærkt varemærke fra tilhørsforholdet til A.P. Møller Gruppen og en solid pengekasse.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs