MediaWatch

e-Danmark skal være verdenskendt

Mærsk Datas strategi, som skal sætte Danmark på verdenskortet, går ud på at opkøbe virksomheder som komplementerer hinanden på en sådan måde, at de udgør en samlet helhed, udtaler Kenn Herskind fra Mærsk Data til Jyllands Posten. Og det vil man allerede i år gå i gang med at realisere ved at købe 5-10 Internetvirksomheder.

Herskind er netop blevet ansat til at udvikle en e-commerce afdeling i Mærsk Data, og han mener, at virksomheden har store fordele i forhold til konkurrenterne på markedet i form af et stærkt varemærke fra tilhørsforholdet til A.P. Møller Gruppen og en solid pengekasse.

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs