MediaWatch

Forsikringsbranchen fælles om e-commerce

Initiativet ledes af Brancheforeningen Forsikring & Pension som vil tilbyde de små forsikringsselskaber en ny gratis web-løsning, som skal forbedre kommunikationen mellem selskaberne og gøre det lettere for kunderne, for eksempel at skifte forsikringsselskab, skriver Børsen.

Det regner man med vil spare selskaberne en lang række administrationsomkostninger, ved at man effektiviserer den omfattende dokumentudveksling, som forsikringsselskaberne har indbyrdes, hver gang en kunde skifter selskab.

Målsætning er at selskaberne skal være på Internettet inden sommeren er slut, og på længere sigt er det meningen, at forsikringsselskaberne skal indgå alliancer med andre branceher på Internettet, som for eksempel automobilbranchen eller finansbarnchen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs