MediaWatch

DR TV’s public service-rolle

De kommercielle stationer TV3 og TvDanmarks rolle består først og fremmest i at levere film, serier og underholdning til de danske seere.

Af analysen, som bygger på Gallup’s TV Meter-system, fremgår det videre, at Danmarks Radio’s stationer dækker en relativ stor del af den tid, danskerne så programmer på danske TV-kanaler. DR og TV 2 har nogenlnde delt markedet for Nyheder og Aktualitet & Debat imellem sig, med hver cirka 47 procent.

Læs hele artiklen.

Mere fra MediaWatch

Facebook åbner igen for politiske annoncer i USA

I et forsøg på at mindske misinformation har der siden det amerikanske præsidentvalg været slukket for det varme vand for politiske annoncer hos Facebook i USA. Torsdag vil det sociale medie åbne for hanerne igen.

Joy Mogensen håber på OECD-aftale om techskat inden sommer

Efter flere års ventetid håber regeringen nu på, at en global aftale om beskatning af globale techselskaber kan lande inden sommer, lyder det fra kulturministeren, der samtidig melder om forsinkelse i arbejdet med regulering af sociale medier.

Seneste nyt

Se flere jobs