MediaWatch

Mobilix kritiserer oplysningsordning

Formålet med den nye ordning for telefonoplysningen 118, som Mobilix i øvrigt selv har medvirket til at gennemføre, gør det muligt for brugerne at få oplyst telefonnummer, uanset om det er for en kunde i Tele Danmark eller i et af de konkurrerende teleselskaber som Sonofon eller Mobilix.

Ordningen betyder, at de alternative teleselskaber skal udlevere vitale kundeoplysninger til Tele Danmark, som kan bruges i TDK’s markedsføring. De alternative teleselskaber får imidlertid ikke på samme måde adgang til oplysninger om Tele Danmarks kunder. Selv om teleselskaberne får penge for oplysningerne om deres kunder, så dækker det langt fra de strategiske omkostninger ved ordningen, skriver Børsen. En telekunde menes at besidde en værdi på mellem 2.000 og 3.000 kroner.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs