MediaWatch

Guldgraverfeber på Nasdaq

Ifølge Jyllands Posten er sandsynligheden for at ramme et flop på Nasdaq-børsen forsvindende lille, og bladet sammenligner de nyintroducerede firmaer med guldgraverne i Alaska for 100 år siden.

Feberen understreges af, at kurserne på de nye selskaber, som er blevet introduceret på Nasdaq i år 2000, i gennemsnit er steget med 142 procent i deres korte levetid. Til eksempel nævnes firmaet Palm (150 procent), Switchboard (79 procent), 724 Solutions (176 procent) og Crayfish (414 procent på førstedagen).

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs