MediaWatch

Nye salgsstrategier i mobilbranchen

Ifølge John Strand fra Strand Consult har mobiloperatørerne to alternativer, hvis de vil tjene flere penge. De kan enten øge trafikken, eller de kan skære ned på forhandlertilskuddene og salgsomkostningerne, skriver Berlingske Tidende.

Ved at satse på salg over Internettet kan mobiloperatørerne nedbringe omkostningerne til de nuværende forhandlertilskud på flere hundrede kroner og samtidig opnå en bedre direkte kontakt med kunderne. Ifølge rapporten fra Strand Consult vil mobiloperatørerne som følge af de sparede omkostninger kunne nedbringe den tid, der går inden en ny kunde bliver profitabel, med 30 procent.

Sidste år solgte medlemmer af Brancheforeningen for Forbrugerelektronik 1,25 millioner mobiltelefoner i Danmark.

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs