MediaWatch

Overskud i Jubii

Overskud i Internet-branchen er undtagelsen, der bekræfter reglen, men ikke desto mindre har Internet-portalen Jubii formået at præstere et overskud i 1999 ud fra en omsætning på 27,5 millioner kroner, skriver Politiken.

Administrerende direktør og medstifter af Jubii, Henrik Sørensen, tror på, at det er den sundeste måde at drive virksomhed på, når man kører med overskud. Jubii forventer også en kraftig vækst i indeværende regnskabsår med en stigning i omsætningen til omkring 50 millioner kroner og et fortsat plus på bundlinien.

Henrik Sørensen vil overfor Politiken ikke afvise, at der kan blive tale om at sælge Jubii hvis det lykkes at finde den rigtige partner. Jubii er blevet vurderet til omkring en halv milliard kroner.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs