MediaWatch

DoubleClick anerkender privatlivets fred

"Som førende, global Internet-annonceudbyder hilser DoubleClick denne aftale mellem USA og EU vedrørende privatlivets fred velkommen," siger Barry Salzman, adm. dir. for DoubleClick Interna-tional. "DoubleClick er stolt af at være i front, når det gælder privatlivets fred og er samtidig annoncørernes foretrukne leverandør i USA, og det er vores mål at være nr. 1 på alle de markeder, hvor vi er til stede. Vi er naturligvis indstillet på at overholde de gældende normer i et hvilket som helst europæisk land, når det handler om brugernes privatliv, på samme måde, som vi gør det i USA."

DoubleClick sammenkører ikke online- og offline-data vedrørende brugere uden for USA og har heller ingen planer herom i fremtiden. Det europæiske direktiv om privatlivets fred, som blev udstedt i september 1998, fokuserer på forholdsregler, der har med personligt identificérbare informationer ("PII") at gøre - DoubleClick anvender slet ikke PII i sine europæiske datterselskaber.

"I alle vore målrettede tiltag i Europa bruger vi kun udledte data, der er 100% anonyme," siger Salzman. "Vi indsamler ikke personlige oplysninger inden for den Europæiske Union."

For at kunne målrette annonceringen, anvender DoubleClick "cookies", men kun i overens-stemmelse med det enkelte lands gældende love, og kun hvis brugeren har givet sin tilladelse. Anvendelsen af "cookies" sætter ikke DoubleClick i stand til at identificere den enkelte bruger, men gør det simpelt hen muligt at begrænse det antal gange, en bestemt bruger præsenteres for den samme annonce.

DoubleClick har p.t. kontorer i 15 lande i Europa og repræsenterer således det største netværk på dette kontinent. Nogle af de største sites i Europa er repræsenteret i DoubleClicks annoncesalgs-netværk på internationalt niveau, f.eks. Freeserve, InfoSeek, Excite, AltaVista, MTV Europe og Disney.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs