MediaWatch

Viden om forbrugeradfærd vigtigt for e-handel

En ny rapport fra Forrester viser, at der så småt er ved at komme gang i e-handlen i Europa, skriver Børsen. Rapporten fastslår desuden, at når forbrugerne stadigvæk er tilbageholdne, så skyldes det mangel på erfaring, tillid og behov. Det er forbrugernes erfaring som former deres syn på det nye indkøbsmedie.

Derfor har Forrester sat sig for at tegne et billede af Europa’s netforbruger år 2004, og man er kommet frem til fire kategorier, der hver især kendetegnes ved forskelle i Internet-holdninger og -adfærd: Internet-pionererne, næste-generations køberne, fremtidens købere og de standhaftige forbrugere.

Hver gruppe kræver forskellig opmærksomhed, når de skal nåes med et budskab om Internet-handel, og efterhånden som deres erfaringsgrundlag vokser, vil forskellene ændre sig.

Endelig konkluderer rapporten, at hele 90% af de europæiske borgere, som har erfaring med online-handel, er yderst tilfredse.

Mere fra MediaWatch

DR og TV 2 slår sig sammen om partilederdebat

De to public service-stationer har besluttet at samsende én relativt lang debat mellem de mange politiske partiledere frem for at skulle lave en hver. Beslutningen handler bl.a. om logistik, lyder det.

Med ny rabatordning vil Politiken nå de unge

Den klassiske Politiken-læser er allerede dækket ind med Politiken Plus-rabatordningen, lyder det fra forretningsudvikleren bag nyt alternativ. Formålet bag Minus-løsningen er en kombination af kundepleje og -fastholdelse.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs