MediaWatch

Viden om forbrugeradfærd vigtigt for e-handel

En ny rapport fra Forrester viser, at der så småt er ved at komme gang i e-handlen i Europa, skriver Børsen. Rapporten fastslår desuden, at når forbrugerne stadigvæk er tilbageholdne, så skyldes det mangel på erfaring, tillid og behov. Det er forbrugernes erfaring som former deres syn på det nye indkøbsmedie.

Derfor har Forrester sat sig for at tegne et billede af Europa’s netforbruger år 2004, og man er kommet frem til fire kategorier, der hver især kendetegnes ved forskelle i Internet-holdninger og -adfærd: Internet-pionererne, næste-generations køberne, fremtidens købere og de standhaftige forbrugere.

Hver gruppe kræver forskellig opmærksomhed, når de skal nåes med et budskab om Internet-handel, og efterhånden som deres erfaringsgrundlag vokser, vil forskellene ændre sig.

Endelig konkluderer rapporten, at hele 90% af de europæiske borgere, som har erfaring med online-handel, er yderst tilfredse.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs