MediaWatch

TV 2 tjener ekstra på salg til børn

TV 2 siger, at den slags aftaler er normale, og at man også har dem med for eksempel Bananer i Pyjamas og Spiderman, skriver Berlingske Tidende. Kulturministeren siger, at det ikke er ulovligt, men at det er udtryk for en tendens, hvor programmer og reklame blandes sammen.

Hun er bekymret for, at den slags royalties til TV 2 påvirker sendetider og promovering af serien. I et notat, som TV2 har udgivet for at undgå et forbud mod børnereklamer, hedder det, at der skal være en klar adskillelse mellem børneprogrammer og reklamer.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs