MediaWatch

Netbureauet Neo Ideo købt af amerikanske BDM

Som modydelse for at sælge til den amerikanske reklamegigant får de fire Web-ejere knap 1 promille af aktierne i koncernen., hvilket svarer til omring 100 millioner kroner.

Aftalen indebære desuden, at Neo Ideo, som den danske afdeling af det amerikanske reklamebureau BDM, får ansvaret for alle aktiviteter i Skandinavien, inkluderende kontorer i Norge og Sverige.

Neo Ideo’s kundeliste tæller nogle af Danmarks mest fremtrædende erhvervsvirksomheder som SAS, FDB, Novo Nordisk, DSB, TV3 og Tele2 oplyser Børsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs