MediaWatch

Damgaard vil sælge Axapta i netudgave

Den børsnoterede danske leverandør af software-værktøjer til økonomi- og virksomhedsstyring har tilpasset hovedproduktet Axapta, så det er klar til at blive udbudt i en webudgave. Hidtil har Axapta været solgt som et traditionelt softwareprogram, hvor virksomhederne købte en cd-rom med programmet, der så blev installeret på virksomhedens servere.

Ved at have programmer liggende ekstern hos en vært, sparer virksomhederne serverplads, og der kan være en række besparelse med hensyn til ressourceforbrug til vedligeholdelse og omkostninger til opgraderinger.

Ifølge vicedirektør for Compaq Computer, Niels Svenningsenn, har flere store virksomheder vist betydelig interesse for den nye distributionsform, skriver Børsen. Compaq har indgået en aftale med Damgaard om at være vært for den nye løsning. I første omgang vedrører aftalen kun Danmark, men Compaq har planer om indenfor det næste år at udvide tjenesten til at omfatte hele Europa.

Administrerende direktør Preben Damgaard mener dog ikke at web-løsningen vil få den helt store indflydelse på den traditionelle salgsform foreløbigt, selvom IT-eksperter og analytikere lovpriser den. Virksomhederne er først og fremmest interesseret i traditionelle softwareløsninger.

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs