MediaWatch

Damgaard vil sælge Axapta i netudgave

Den børsnoterede danske leverandør af software-værktøjer til økonomi- og virksomhedsstyring har tilpasset hovedproduktet Axapta, så det er klar til at blive udbudt i en webudgave. Hidtil har Axapta været solgt som et traditionelt softwareprogram, hvor virksomhederne købte en cd-rom med programmet, der så blev installeret på virksomhedens servere.

Ved at have programmer liggende ekstern hos en vært, sparer virksomhederne serverplads, og der kan være en række besparelse med hensyn til ressourceforbrug til vedligeholdelse og omkostninger til opgraderinger.

Ifølge vicedirektør for Compaq Computer, Niels Svenningsenn, har flere store virksomheder vist betydelig interesse for den nye distributionsform, skriver Børsen. Compaq har indgået en aftale med Damgaard om at være vært for den nye løsning. I første omgang vedrører aftalen kun Danmark, men Compaq har planer om indenfor det næste år at udvide tjenesten til at omfatte hele Europa.

Administrerende direktør Preben Damgaard mener dog ikke at web-løsningen vil få den helt store indflydelse på den traditionelle salgsform foreløbigt, selvom IT-eksperter og analytikere lovpriser den. Virksomhederne er først og fremmest interesseret i traditionelle softwareløsninger.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs