2M Invest forventer i forbindelse med introduktionen at udstede i alt 480.000 nyemitterede aktier, og det skulle give et nettoprovenu på mindst 210 millioner kroner, forudsat at aktierne sælges ved mindstekursen, skriver Berlingske Tidende. Udbudskursen bliver formentlig mellem 500 og 550 kroner.
Nettoprovenuet vil 2M anvende til at investere i både bestående og nye projekter. 2M vil i den kommende tid investere mellem 300 og 400 kroner, heriblandt skal der investeres mellem 5 og 15 millioner kroner i hver af ti nye virksomheder.
2M begrunder kapitalbehovet med, at man ikke som ønsket har været i stand til at engagere sig fuldt ud i de nye projekter, som selskabet deltager i. Derfor har man gennem en række nye investeringer måttet sprede risikoen, så selskabet fik sikret den kritiske masse, synergifordelene og stordriften, hvilket har lagt bånd på store midler.
Udbudsperioden går fra den 7. til den 21. februar, med mindre alle aktier er solgt inden.
Mere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.