Det er dog kun de firmaer, som allerede er godt i gang, og selv har klaret første runde af kapitalindskud, som kan få støtte fra IBM’s nye fond, skriver Computerworld. IBM’s investering i de nye firmaer erlægges i form af hardware, software og service.
Konkurrenten EDS etablerede i december 1999 en tilsvarende fond i samarbejde med konsulentvirksomheden A.T. Kearney. Sammen dannede de EDS-A.T. Keaney, med en kapital på 1,5 milliarder dollars som skulle udloddes til nye Internetfirmaer indenfor Business-to-Business over en femåarig periode.
Mere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.