MediaWatch

Reklamer på TV er blevet virtual reality

Da CBS i et nyhedsprogram nytårsaftensdag viste billeder fra et program, som var optaget dagen før, så man på et tidspunkt en meget iøjnefaldende og centralt placeret reklame på en bygningsfacade på Times Square. Den reklame hang der ikke i virkeligheden, men var lagt ind i programmet digitalt, skriver Jyllands Posten.

CBS ser ingen problemer med den form for manipulation med virkeligheden, men metoden har skabt omfattende kritik USA. De øvrige store TV-stationer i USA oplyser, at de ikke vil anvende den form for manipulerede reklamer.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs