MediaWatch

Reklamer på TV er blevet virtual reality

Da CBS i et nyhedsprogram nytårsaftensdag viste billeder fra et program, som var optaget dagen før, så man på et tidspunkt en meget iøjnefaldende og centralt placeret reklame på en bygningsfacade på Times Square. Den reklame hang der ikke i virkeligheden, men var lagt ind i programmet digitalt, skriver Jyllands Posten.

CBS ser ingen problemer med den form for manipulation med virkeligheden, men metoden har skabt omfattende kritik USA. De øvrige store TV-stationer i USA oplyser, at de ikke vil anvende den form for manipulerede reklamer.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs