MediaWatch

DirecTV fortsætter væksten

I et marked der indtil for få år siden var totalt domineret af kabel-TV, er det lykkedes DirecTV at bryde kabeloperatørernes monopol, og DirecTV må i dag betegnes som en decideret magtfaktor på det amerikanske TV-marked.

Så sendt som i december satte DirecTV salgsrekord med 225,000 nye digital-TV kunder, og kundetilgangen gennem hele 1999 var 39% højere end tilsvarende for året før. Det samlede antal DTH-kunder hos DirecTV er nu på over 8 millioner husstande.

DirecTV er en del af Hughes Electronics, som ejes af General Motors. DirecTV tilbyder ligesom Canal Plus og BSkyB - og herhjemme Canal Digital - programpakker med de bedste satellit-TV kanaler samt et overflødighedshorn af Pay Per View film. Mest anerkendelse har DirecTV opnået for sine sportspakker indenfor ishockey, basketball og baseball, hvor sportfans kan abonnere på såkaldte elektroniske sæsonbilletter og derved følge alle kampene med diverse favorithold involveret. Desuden har DirecTV bevidst benyttet den overlegne digitale signalkvalitet i kampen om nye kunder.

DirecTV har netop offentliggjort sin seneste digital set top boks under navnet DirecTV Plus, der er HDTV-transparent og derved i stand til at videregive de HDTV-signaler (højopløsnings-TV), som alle store TV-selskaber er i fuld gang at eksperimentere med.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs