MediaWatch

Voldgiftssag om Sponsorfonen

Advice har haft til opgave at sælge reklameplads i den gratis telefon for Sonofon. I den nu anlagte voldgiftsag hævder Advice, at Sonofon ikke har betalt for fjerde kvartal sidste år, hvilket de ifølge Advice kontraktligt er forpligtet til.

Vicedirektør i Sonofon Allan Koch bekræfter overfor Børsen, at der er anlagt en voldgiftssag om Sponsorfonen, men han vil i øvrigt ikke udtale sig om sagen, som han finder af begrænset omfang, fordi de kun drejer sig om 6,5 millioner kroner.

Deri er Direktør Anders Bruun fra Advice ikke enig. Han mener at sagen endnu engang dokumenterer, at Sonofons kundebase er for dårlig, og at det har betydning for teleselskabets markedsværdi. Problemerne med at få de målrettede reklamer ud til Sponsorfonens brugere skyldes at knap 90 procent af brugerbasen var behæftet med alvorlige fejl.

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs