MediaWatch

Voldgiftssag om Sponsorfonen

Advice har haft til opgave at sælge reklameplads i den gratis telefon for Sonofon. I den nu anlagte voldgiftsag hævder Advice, at Sonofon ikke har betalt for fjerde kvartal sidste år, hvilket de ifølge Advice kontraktligt er forpligtet til.

Vicedirektør i Sonofon Allan Koch bekræfter overfor Børsen, at der er anlagt en voldgiftssag om Sponsorfonen, men han vil i øvrigt ikke udtale sig om sagen, som han finder af begrænset omfang, fordi de kun drejer sig om 6,5 millioner kroner.

Deri er Direktør Anders Bruun fra Advice ikke enig. Han mener at sagen endnu engang dokumenterer, at Sonofons kundebase er for dårlig, og at det har betydning for teleselskabets markedsværdi. Problemerne med at få de målrettede reklamer ud til Sponsorfonens brugere skyldes at knap 90 procent af brugerbasen var behæftet med alvorlige fejl.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs