Det er først og fremmest det skandinaviske, tyske og engelske marked, som verdens førende leverandør af annoncepladser på Internettet, Flycast Communications, vil indtage.
Flycast når i USA ud til mere end 25 millioner internetbrugere om måneden, men i fremtiden vil væksten blive på det europæiske marked. Ifølge Berlingske Tidende vil det europæiske annoncemarked således stige fra 180 millioner kroner i år til 1,5 milliarder kroner i år 2003.
Flycast Communications Corp. vil snart skifte ejer, som følge af en aftale, som firmaet i september sidste år indgik med Internet- reklame- og marketingfirmaet CMGI.
Mere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.