MediaWatch

Amerikanske Flycast vil indtage Europa

Det er først og fremmest det skandinaviske, tyske og engelske marked, som verdens førende leverandør af annoncepladser på Internettet, Flycast Communications, vil indtage.

Flycast når i USA ud til mere end 25 millioner internetbrugere om måneden, men i fremtiden vil væksten blive på det europæiske marked. Ifølge Berlingske Tidende vil det europæiske annoncemarked således stige fra 180 millioner kroner i år til 1,5 milliarder kroner i år 2003.

Flycast Communications Corp. vil snart skifte ejer, som følge af en aftale, som firmaet i september sidste år indgik med Internet- reklame- og marketingfirmaet CMGI.

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs