StepStone lancerede i oktober 1999 en omfattende udviklings- og markedsføringskampagne på omkring 700 millioner kroner, som skulle skaffe jobportalen en førende position på alle de vigtige markeder i Europa.
Den igangværende opkøbsbølge er et led i denne strategi, hvor målet også selskaber i blandt andet England og Danmark tidligere er blevet købt op af StepStone.
Da StepStone lancerede en omfattende reklamekampagner i november måned, steg besøgstallet på bare to uger fra 50.000 til 90.000 usersessions og ugen. Dengang var der også tale om en samlet europæisk satsning via reklamer.
StepStone har i øjeblikket omkring 16.000 ledige jobs i databasen og desuden omkring 20.000 jobsøgende, der er tilmeldt jobagente. . På europæisk plan er i alt om 100.000 jobsøgende tilmeldt jobagenten i Skandinavien, Tyskland og England.
Mere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.