MediaWatch

Sprint Corp sælger Global One

Global One er et resultat af er joint-venture samarbejde mellem Sprint Corp., France Telecom og Deutsche Telecom i 1994. Formålet var at udbyde telekommunikationstjenester til multinationale virksomheder med behov for høj båndbredde og hastighed.

Sprint ønsker nu at sælge sine 50 procent af selskabet, dels som følge af strategiske uoverensstemmelser dels som følge af Sprints forestående fusioneplaner med MCI Worldcom. Ifølge Børsen forventes handelen, som sandsynligvis løber op i flere milliarder dollar, at finde sted allerede i løbet af denne uge.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Seneste nyt

Se flere jobs