MediaWatch

Specialmagasiner vil trives på nettet

Forudsigelsen kommer fra en af forlagsbranchens grand old men, Anker Tiedemann, der har en fortid som blandt andet chefredaktør for flere magasiner og forlagschef i Bonnier-koncenen. Tiedemann har netop selv startet en rendyrket Internet-magasin ved navn www.vinavisen.dk sammen med vinskribenten og foredragsholderen Flemming Hvelplund, skriver Berlingske Tidende.

Specialmagasinerne har over de seneste år oplevet en stærkt øget konkurrence på hardcopy-siden gennem fremkomsten af et stort antal nye blade, og Internettet vil kun skærpe denne konkurrence yderligere. Ifølge Tiedemann er Internettet et særdeles velegnet medie til at skabe nye magasiner, fordi omkostningerne til massefremstilling og –distributiuíon er så lave.

Mere fra MediaWatch

Public service-stationer trækker podcasts fra eksterne platforme

DR’s norske pendant, NRK, har det seneste år gjort sine syv største podcasts eksklusive på egen lydapp for at få større kontrol over prioritering og øge kendskabet til NRK’s indhold. Ifølge medieforsker hos DR er der tale om global trend, som DR følger nøje.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs