MediaWatch

Funktionelle bannere appellerer til unge

Forrester Research har offentliggjort en ny undersøgelse af unge nethandleres adfærd. Ifølge Børsen viser undersøgelsen paradoksalt nok at de 16-22 åriges præferencer for førende varemærker ingen sammenhæng har med trafikken på disse virksomheders web-sider. Det får analysen til at konkludere, at disse virksomheder ikke behøver masse-appel websites, men i stedet skulle satse deres markedsføringsressourcer på banner-reklamer og sponsorering.

Ifølge Forresters analyse er de unge nemlig flittige til at klikke på banner-annoncer, hvis blot disse har høj funktionalitet og nytteværdi. 86 procent af de unge forbrugere i analysen har klikket på banner-annoncen, hvilket er 47 procent flere end voksne.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs