Det er især antallet af digitale kunder, som er i vækst med en stigning på 65%, og Canal Plus har nu i alt 3,4 millioner digital-TV kunder på det europæiske marked. De digitale kunder findes specielt i Frankrig med 1,5 millioner abonnenter samt i Italien og Spanien med omkring 800.000 kunder på hvert marked.
I øvrigt er kursen på Canal Plus aktier steget voldsomt efter at finansmarkederne har fået øjnene op for, hvor langt Canal Plus er med at udvikle software til interaktiv TV. Hos Canal Plus sker udviklingen af interaktive applikationer gennem selskabet MediaHighway, som ejes 50-50 sammen med den tyske mediekoncern Bertelsman. Der er et intenst fokus på interaktiv TV i øjeblikket, og således er aktierne på det Nasdaq børsnoterede OpenTV steget med hele 300% på mindre end en uge, hvilket også har været med til at smitte af på Canal Plus. Digital-TV udviklingen er for alvor kommet i gang, og derved stiger efterspørgslen efter digitale bokse, som i stigende grad indeholder interaktive applikationer.
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.