MediaWatch

TV2 gør klar til 2000

"Vi har kampgejsten, viljen til succes, holdmoralen og ikke mindst kvalifikationerne til at gøre vores mål og drømme til virkelighed," siger Peter Parbo ifølge Berlingske Tidende.

Peter Parbo's udtalelse kommer på baggrund af, at TV2s efterårsplan har vundet terræn blandt de reklameattraktive seere mellem 20 og 50 år: Fra 34 pct. ved begyndelsen af året ned til omkring 30 pct. i de onde måneder juni og juli og tilbage til 34 pct. i oktober. TV2 er dog stadig den mest sete danske TV-kanal med en seerandel på omkring 36 pct. mod DRs 29 pct., TV 3s 10 pct. og TvDanmarks 8 pct.

Den position vil TV2 fastholde og gerne udbygge med planen "TV2000", der blev præsenteret på et pressemøde torsdag. Den indeholder bl.a. ikke færre end 800 timers sport med EM i både herre- og kvindehåndbold, EM i fodbold, Wimbledon, Tour de France og ikke mindst OL.

Foråret byder på både nyheder og gamle kendinge: Et nyhedsshow med titlen "Rottweiler" ser dagens lys. På dokumentarfronten følges "Børneafdelingen" og "Guideskolen" op med seks afsnit af "Fødegangen". Succeser som Den Store Klassefest og Station2 fortsætter, og der er gensyn for de ca. en million danskere, som fulgte med i Morten Korch-serien, når den 8. januar vender tilbage.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs