MediaWatch

Reklamebranchens underskov blomstrer

Det er ikke alle steder, at de store bliver større og de små mindre. I reklamebranchen tager de mindre bureauer nu dækningsbidrag hjem på bekostning af branchens giganter.

"Generelt er der tale om en jævn vækst i hele medlemskredsen forstået på den måde, at det - som mange tror - ikke er de 20 største, der tager en stigende andel af det samlede dækningsbidrag i branchen. Det er sådan, at de store bureauers andel i 1997 udgjorde 70 procent af branchens samlede bruttoanvance, mens andelen i 1998 faldt til 69 procent," siger direktør i Danske Reklamebureauers Brancheforening (DRB), Finn Kern, der netop har sendt en ny bureauoversigt på gaden.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs