MediaWatch

Reklamebranchens underskov blomstrer

Det er ikke alle steder, at de store bliver større og de små mindre. I reklamebranchen tager de mindre bureauer nu dækningsbidrag hjem på bekostning af branchens giganter.

"Generelt er der tale om en jævn vækst i hele medlemskredsen forstået på den måde, at det - som mange tror - ikke er de 20 største, der tager en stigende andel af det samlede dækningsbidrag i branchen. Det er sådan, at de store bureauers andel i 1997 udgjorde 70 procent af branchens samlede bruttoanvance, mens andelen i 1998 faldt til 69 procent," siger direktør i Danske Reklamebureauers Brancheforening (DRB), Finn Kern, der netop har sendt en ny bureauoversigt på gaden.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs