MediaWatch

Trend: Private sektor tiltrækker ungdommen

Forventningerne har fået de kommercielle aktører - f.eks. SBS og Clear Channel Communications - til at positionere sig for at forberede sig på andre og bedre tider. Disse aktiviteter synes at være forkla-ringen på en moderat fremgang for den private kommercielle sektor hen over det seneste års tid. Det fremgår af udviklingen i forholdet mellem kommerciel radio og DR-radio i de seneste fire kvartaler.

De aktuelle bekymringer hos DR-radio om yngre lytteres loyalitet synes reel nok. Målt udelukkende blandt de knap så unge, de 15-40 årige, er kommerciel radio ved at nærme sig en andel, som bedre harmonerer med forholdene for et vestligt land.

Kommer der en grundig liberalisering, synes det åbenlyst, at Danmarks Radio endelig skal acceptere, at verden ændrer sig. Også i Danmark.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs