MediaWatch

Trend: Private sektor tiltrækker ungdommen

Forventningerne har fået de kommercielle aktører - f.eks. SBS og Clear Channel Communications - til at positionere sig for at forberede sig på andre og bedre tider. Disse aktiviteter synes at være forkla-ringen på en moderat fremgang for den private kommercielle sektor hen over det seneste års tid. Det fremgår af udviklingen i forholdet mellem kommerciel radio og DR-radio i de seneste fire kvartaler.

De aktuelle bekymringer hos DR-radio om yngre lytteres loyalitet synes reel nok. Målt udelukkende blandt de knap så unge, de 15-40 årige, er kommerciel radio ved at nærme sig en andel, som bedre harmonerer med forholdene for et vestligt land.

Kommer der en grundig liberalisering, synes det åbenlyst, at Danmarks Radio endelig skal acceptere, at verden ændrer sig. Også i Danmark.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs