MediaWatch

DR skal udlicitere

Netop nu har DR sendt radioprogrammer til en værdi af 18,5 millioner kroner i udbud. Det svarer til cirka ti procent af sendetiden. Eksterne producenter som fx Nordisk Film og Skandinavisk Filmkompagni har chancen for at få fingre i 6,5 millioner af kronerne. Det svarer til to procent af sendetiden. Udliciteringen skal styrke kvaliteten og skabe mere dynamik, nysgerrighed og nytænkning inden for radioen. 'Jeg tror, at de eksterne producenter kan byde på andre kvaliteter, andre produktionsmåder og nye hjørner og kanter af historierne, så medarbejderne på DR kan se på, hvordan man også kan gøre det,' siger Jesper Grunwald, programchef for DR-radio. I første omgang er det især P3-egnede programmer som underholdning, talkshows og satire, der sendes i udbud.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs