"Abonnementsindtægten er ukendt, men der er mindst 60 mill. kr. alene fra Tele Danmark Kabel-TV. Dertil kommer antenneforeninger. TvDanmark1 vil henvende sig til de 15-34 årige. SBS er bl.a. interesseret i det succesrige “Big Brother”-format, og strategien menes at være, at de kommercielt interessante programmer får førstegangsvisning på TvDanmark1. TvDanmark1 lanceres som en helt ny kanal. Det er nødvendigt for kanalen at signalere, at den er ny, ellers får den problemer med EU-lovgivningen, der forbyder en TV-kanal at “flygte” til et land med en mere liberal lovgivning. TvDanmark1 sendt fra London får førsteprioritet for Broadcast Danmark. Muligheden for at placere breaks tillader kanalen at udvide sit kommercielle varelager, så den kan kapitalisere på seersucceserne. De britiske ITC-regler er dog ikke nødvendigvis er særlig liberale. Det må antages, at flere af TvDanmarks nuværende seerhits ikke kan udnyttes kommercielt, fordi ITC-reglerne ikke tillader seksuelle situationer i primetime."
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.